Sunday 13 August 2017

EVERY DAY WITH YANKO SKIN CARE

10:32 AM

Bismillahirahmanirrahim...

Okay dikesempatan ini.. Acewahhh dikesempatan ini ehh. Ermm skemanya ayat. Hewhewhew. Okay hari nie rasa nak berceloteh pasal apa ehhh hmmm okay2 almost forgot. Okay actually ai nak bercerita mengenai how I go through my daily life. Haaa speakingg kau jah. Okay seperti biasa bangun pagi celik2 ja biji mata haruslah tgk jam dkt hp. Kan? Sbb takut terlewat nak pi kerja. Okay. Lepas dah bangun tu ngeliat2 sikit siap2 nak pi mandi then solat subuh. Okay lepas tu pulak mestilah mengadap cermin. Haaaa itu sudah pasti. Nak bersiap kan pi opis mestilah kena touch up sikit atleast org nampaklah muka tu ada seri kannn. Hehehe.

Bagi aku make up nie tak payah tebal2 sangat nnt org tgk mcm upssss. #dilarangsebut. Hahaha. Haa korangss3 mesti taw kalau make up mcm pengantin nie nnt kena kecam. Malaysiann youalsss tak kecam bkn dia lah. Okay jenis aku just simple. Very2 the simple. Im not that quit complicated about make up. Janji sedap mata memandang. Haaaaaa gitieuwwww.

Benda yg aku guna utk tempek dkt muka tak banyak pun. Okay first pakai day cream yanko. Then apply a thin layer of powder (aku pakai bedak dari maybelline newyork-white superfresh) belambak jual dkt Guardian. Murah ja. Okay itu sahaja yg aku guna. Simple bukan? 😏😏 Tak perlu nak tempek foundation bagai sbb bedak nie dia two-way cake. Tak taw two-waycake tu apa? Haa google sendiri. Aku malas nak berletiaq panjang. Hehehe.

Make up? Pakai celak, eye shadow, pastu kening mesti laa buat lukisan2 sikit kan. Hahaha. Just nice and simple jerr. Sbb aku nie bukannya pandai sangat bab2 nak conteng muka nie. Bagi aku lah kadang2 make up tebal2 nie bad for our skin and boleh menyebabkan jerawat. Bagi yg jenis kulit sensitif nie haa kena be more careful. Jgn nak cantik sampai lupa jaga kulit muka. Aku nie spesis yg pantang silap sikit kalau guna produk haaa keesokannya akan timbul lah banyak kawan2 baru di muka. Wahhhh happynyaaa. Like S*** upsss. Sorry. Teremosi pulaksss.

Kepada yg jenis kulit okay, tak cpt sensitif dgn apa2 benda tak dak masalah make up lah tebal mana pun. Tapi for those yg very2 the sensitif tu haa kena berjaga2. Nak kulit cantik and selamat gunalah YANKO. Utk entry kali nie aku tak nak story pasal YANKO sbb aku dah cerita dkt entry2 sebelum nie. Kalau rajin baca. Tak rajin sudah.

Ini sedikit nasihatlah dari aku memandangkan aku dah pernah lalui satu masa nie I means satu keadaan di mana aku punya confident level tu 100% down sbb apa? Sbb masalah kulit muka. Sebelum nak beli apa2 produk penjagaan muka atau produk utk the whole body make sure buat research dulu pasal produk tu. Tgk testimoni2 produk, bahan2 dlm produk tu then kalau boleh sebelum beli tu tanya sapa2 yg lebih pro lah org kata. Haa tanya pendapat public mengenai produk tu. Jgn bantai beli ja. Nak teruknya kita. Nak sakitnya kita. Kesian dkt kulit dah elok2 then pakai produk jadi lagi teruk. Tak pasal2 jadi beast. Huhu.

Kalau dah pakai satu produk tu cuba lah jadi seorang yang "royal" cewahhh. Hahaha. Setia dgn produk tu then barulah nampak kesan. Jgn pakai sebulan dua then nampak mcm tak ada perubahan terus ambik keputusan stop pakai and nak try guna yg lain pulak. Itu tempah maut namanya. Kesan penggunaan tu bergantung kepada keadaan kulit masing2. Ada yg cepat ada yg lambat. Yg penting kena KONSISTEN, kena sabar, tawakal and berdoa banyak2 supaya masalah yg kita tgh hadap tu makin pulih. Haaa kan jadi pakar kaunseling dah. Hehe.

Macam aku sendiri kesan bila guna produk tu ambik masa dkt 3 bulan baru nampak perubahan. Selalunya lah produk yg kesan cpt nie bahaya... Aku ulang k BAHAYA !!! Jgn disebabkan nak cpt cantik sampai tak peduli dah bahaya ka dak.

Okaylah rasanya dah cukup celoteh aku pada hari ini.
Hehehehe muahhh3 bubye...

No comments:

Post a Comment

BOLA2 API

Assalamualaikum pembaca2 blog yang setia & gigih untuk baca cerita2 mak nenek nie. 😉😉. Okay pagi nie aku nak share cerita mengena...