Saturday 29 July 2017

Cerita Kau dan Aku

Flashback 10 tahun dahulu...

Tarikh dan masa confirm2 lah tak ingat...
Tapi yang aku ingat sampai sekarang wajah seorang hamba Allah yang aku sayang sangat. Nama hamba Allah tu biaq aku sorang ja lah yang taw. Hehe. Masa darjah 5 (budak2 hingusan lagi) hamba Allah nie tersangatlah nakal a.k.a buas. Sangat10x buas. Sampaikan tahap conteng/gunting baju budak pompuan lah (aku lah mangsa tu). Dia punya buas tu subhanallah. Kaki tangan sentiasa berbalut patah sana patah sini. That time aku punya tahap kebencian dkt hamba Allah nie 100% meluat nak mampus. Dah laa jahat suka mengusik. Tapi dalam hati terselit jugak lah rasa suka tu. Masa budak2 tu tak taw erti suka tu apa maklumlah no hard feeling lagi. Hahaha. 

Masa darjah 6 hamba Allah nie dah pindah sekolah. So tak ada lah yang akan menggangu ketenteraman siti zaharah. Rasa jugak lah suasana aman masa ketiadaan beliau. Hahaha. Tapi at the same time rasa sunyi. Eshh gila rasanya sebab tiba2 kan rasa sunyi tu mai. Ya lah masa ada benci bila dah tak ada rasa lain pulak. Kami pun berpisah lah dalam jangka masa yang sangatttttttt lama. Darjah 3, 4 & 5 kalau tak silap lah satu kelas tiba2 darjah 6 hamba Allah nie tak dak. Hmmm sedih jugak lah. Sampai satu tahap tu balik rumah conteng nama dia dkt almari. Hahahaha. Yang nie mmg lawak tapi sweet kan 😁😁 hehe.

Okay habis sekolah (tamatlah tittle sebagai budak sekolah rendah) 😆😊....

Form 1 sampai form 5 its a long journey right? A very2 tough journey that we can learn many things. 5 tahun bukan tempoh yang singkat. Dalam masa 5 tahun  tu tak pernah sekali pun aku lupa dengan hamba Allah nie. Memang dalam tempoh yang panjang tu aku jumpa ramai manusia. Which means i've meet more guys that time lah. Couple? Of course ya. Bohong lah kan kalau cakap tak pernah ada relationship masa tu. Tapi mana pernah pandang benda tu serius pun. Banyak ke arah main2 ja. Hahaha budak2 sekolah lagi. Unmatured thinking. Semua orang pernah lalui right benda nie. So we take as a reminder for ourself. Tapi... Ahaha ada lagi tapinya. Okay dalam semua2 yang pernah aku kenal i've meet this guy. Siapa? Just a guy. Yes just a simple guy. For me he is the best just for that time. Senyuman, suara, gaya hmm completely perfect. Tapi perancangan Allah lebih hebat lebih sempurna. Yang hilang tak kan kembali (bukan mati k maksud ai). He just gone from my sight. Magic sangat. Rasa sayang, rindu menggunung2 tapi apakan daya kuasa Allah is the best thing ever. So akhir kata terima sahaja..


Bermulalah kisah sebagai seorang pelajar IPTA....


Disember 2014...
Semester 1 sampai semester 5. Hmmm bila dah masuk IPTA nie faham2 ja lah ramai manusia yang kalut akan cari pasangan masa tu. Gatai. Haishh. Aku terkecuali k. Setakat nak berkawan sahaja. Huhuhu. Baik kan aku. Hahahahahaha. Bumi Allah nie kecik ja sebenaqnya. Pusing sana pusing sini tiba2 terjumpa. Siapa? Okay biarlah rahsia. Perasaan aku? I dont know. Happy ka sedih ka marah ka semuanya bercampuq. Dah di blend sekali. So nothing i can show up. At the end penyudahnya macam telenovela. Berkecai...... Tapi pada masa yang sama tu, nama hamba Allah yang aq flasback 10 tahun lepas tu masih fresh (segar dari ladang). I can still remember his face, and his attitude. Perangai tu yang menyebabkan orang mudah ingat. So that why aq tak pernah sekali pun lupa perangai jahat dia dulu dkt aku. Hahaha jahat budak2 k.
Kata orang tua2 jangan benci sangat nanti timbul rasa sayang. Okay memang menjadi benda tu. Hahaha.

Since semester 3 bermula lah episod baru. Nak cakap kebetulan hmm entahlah. Nak cakap takdir pun hmm entah jugak. Hehe. Tapi rasanya this is about fade. Alhamdulillah bersyukur sangat2 apa yang aku doa apa yang aku harap dan apa yang aku teringin sangat2 nak jumpa, muncul depan mata. Terkejut tu tak payah cakap lah. Excited tu 100% totally full house !!! Hahaha. Macam menang loteri kan. 😍😍. Starting from that aku dah set kepala otak nie jangan main2, jangan nak ulang perangai lama and the most important thing aku tak maw jadi macam sebelum nie. Yup berazam untuk berubah. Alhamdulillah again dengan kuasa tuhan i've change a bit. Jadilah kan. Perubahan memerlukan masa and nawaitu mesti lah kena sungguh2. Tak disangka2 penantian selama 10 tahun tu berbaloi. Very2 valueable. Dalam tempoh 10 tahun menanti tu tak pernah simpan harapan tinggi sangat pun untuk memiliki sebabnya masa tu hidup mati pun masih kabur. Sama ada hamba Allah nie masih wujud ka ataupun hmmm macam2 andaian lah. Tapi bila Allah dah pertemukan semula tu rasa memang kena hargai lah. 

Rasa macam benda nie mimpi pun ada. Dulu gaduh sampai menangis sebab kena usik. Nahhhh sekarang melekat. Hahah. Dulu menangis sebab lain sekarang menangis takut kena tinggal. Penantian berakhir dengan a big applause. Huhuhu terharu sangat3 sebab aku tak bertepuk sebelah tangan. And dalam tempoh aku mencari hamba Allah nie, dia pun tak lupa aku. Yeppiiiii 💕💕. Semoga Allah tetapkan hati aku untuk sayang dan cinta pada orang yang sama. Amin. In Shaa Allah.

Sekarang masing2 tengah fokus tengah berperang untuk masa depan. Huhu. Semoga apa yang kita rancang for our future will be great and In Shaa Allah semoga semuanya berjalan dengan lancar. For your information dear heart (nama dirahsiakan) semoga awak sentiasa dalam lindungan-Nya dan semoga awak sentiasa kuat untuk masa depan kita. Tak pernah sekali pun saya berhenti untuk sayang dan cintai awak. Auchhh tetiba nak sweet2. Hahaha. Love you untill death.



" DOA ADALAH SENJATA UMAT ISLAM "

LOVE YOU MR F


" Never stop hoping that the future is amazing with him "

No comments:

Post a Comment

BOLA2 API

Assalamualaikum pembaca2 blog yang setia & gigih untuk baca cerita2 mak nenek nie. 😉😉. Okay pagi nie aku nak share cerita mengena...